Epic Games'in Her Hafta Ücretsiz Oyun Vermesinin Ardındaki Asıl Neden ?

Ortamix

Thread Owner
Yönetici
Katılım
12 May 2021
Mesajlar
157
1622334904842.png
Epic Games’in her hafta ücretsiz bir oyun vermesinin ardındaki ana stratejiyi hiç merak ettiniz mi? Kullanıcı sayısını yükseltmek gibi peşin hükme sahipseniz bu noktada durmanızı öneririz, keza bu durum biraz daha farklı.

GTA 5’i ücretsiz verdikten sonra Epic Games hayatımızda tam anlamıyla yer almaya başladı. Hepimiz "Helal olsun Epic Games!" mesajlarını tüm sosyal platformlardan paylaşırken, süreç bir anda her hafta bir oyun vermeye doğru gitti. Hatta Epic Games durumu öyle bir hale getirdi ki, düzenli olarak AAA oyunlar dağıtmaya başladı.
Bu durumu basit şekilde inceleyecek olursanız, Epic Games’in yeni kullanıcı kazanmak için böyle bir stratejiye girdiğini söyleyebilirsiniz. Bu şekilde bakınca standart bir haklılık yapınız olabiliyor. Elbette her firma yeni kullanıcı kazanmak için elinden geleni yapar, fakat Epic Games’in buradan daha farklı kazançları olduğu da kesin. Oyun dünyasını analiz etmek, birçok açıdan normal bir sektörü incelemekten daha zor. O nedenle analizimizi oldukça dikkatli yapmaya çalışacağız, dilerseniz başlayalım.

Evet, sanırız en zor şeylerden biri mevcut oyuncularınızın beklentilerini bir şekilde karşılayabilen bir firma olmaktan geçiyor. Epic Games’in Fortnite’ında statista’nın verilerine göre Mayıs 2020’de 350 milyon kayıtlı oyuncu bulunuyor. Mart 2019’da 250 milyon olan sayı 1 yılda 100 milyon artmış görünüyor. Bununla beraber bu kadar oyuncunun beklentilerini karşılamak ve kitleyi bir arada tutmak gibi zor bir görev Epic Games’i bekliyor.

İyi bir strateji planlamasıyla, bir şekilde Epic Games oyuncularını kaybetmemek ve kitlesini bir arada tutmak için devasa bir oyun platformu olma şekline yöneldi diyebiliriz. Steam’e rakip olmak kolay alınabilecek bir karar olmamakla beraber, firmanın oyuncu topluluğuna hitap etmesi gerekiyordu. Yeni oyun geliştirmek mi? Yoksa diğer oyunları kullanıp para kazanmaya devam etmek, işte 350 milyon oyuncuyu bir arada tutmanın temel yöntemi.
1622334944227.png

Pandemi etkisiyle Fortnite’ın büyümesi yeni oyuncu pazarını oluşturdu​


Fortnite’ın pandemi de ortalama 400 milyon doları buldu. Birçok platformda Epic Games’in Fortnite bizim için küçük bir yatırım açıklamasına rağmen, büyüyen oyun ve oyuncu pazarına hizmet sunmak oldukça zor bir süreç. 2012 yılında hisselerinin %40’ını alan Çin’li teknoloji devi Tencent’in de bu konuda beklentileri oluşmaya başladı.

Pazardaki birçok tekelin önüne geçmek gerekiyordu ve bu stratejiyi yürütebilmek oldukça zor bir iş haline gelmişti. Bu denli büyüyen bir pazarı kullanmak için en doğru taktik kendi oyun platformunuzu büyütmek.

Tabii ki de piyasadaki Steam dominasyonunu kırmak istiyorlar​

1622334995672.png

Piyasada yer alan derin Steam dominasyonunu inceletmek gerekliliği artık arşa çıkmıştı. Epic Games tekelleşmelerden oldukça yılmış bir firma keza Apple’la yaşadığı dava bunu kanıtlıyor. Steam’in piyasada neredeyse tek başına olması ve Epic’in potansiyel oyuncu sayısı platformun değerlenmesine neden oldu.

İşte bu yüzden ilk ücretsiz oyunlar hayatımıza girmeye başladı. Üzerinden yıllar geçmiş olmasına rağmen insanlar hala GTA 5 alıp almama kararı vermekte boşluktaydılar. Bunu değerlendiren Epic ekibi, GTA 5’i herkese ücretsiz dağıttı. Epic Games’in bu hamlesiyle beraber Steam’in alternatifi bir platformun oluşabileceği artık herkesin malumu olmuştu.
Elbette Epic Games’in ücretsiz oyun dağıtmasında başka faktörlerde var. Evet platformu açma ve büyütme nedenleri konusunda ciddi maddeler yazdık. Bu noktada ücretsiz oyunların hayatımıza girmesinde markalaşma ve güven aşılama duygusu da var.

2011 ve 2016’da hacklenen Epic Games 800.000 üyenin kullanıcı bilgilerini kaptırmıştı. Unreal Engine’ı de yaratsanız ya da Fortnite’ı da yapsanız günün sonunda artık güven duygusu çizilen bir şirket haline geliyorsunuz. Bu noktada Epic Games yeniden güven inşa etmek zorunda kalıyordu. Aynı zamanda Epic Store’un da markalaşma sürecinin tamamlanması gerekmekteydi. İnternet reklamları versus ücretsiz oyun vermek. Emin olun Epic Games internet reklamlarına yatırım yapsaydı bir GTA 5 etkisi yaratamazdı.

Epic Games, aynı zamanda piyasanın tekel gücü Steam'i yenilik yapmaya zorluyor​

1622335039352.png

Sonuç: Bu ücretsiz oyunlar tabii ki 'babasının hayrına' değil​



Piyasayı tek başına domine eden Steam, karşısında yeni bir rakibin olduğunu anladı. Ortada ciddi bir kullanıcı paylaşımı oluşmaya başladı. Steam kullanıcıları artık Epic Store’u da kullanıyorlardı. 13 Mayıs 2021’de konuşan Gabe Newell, Steam’in konsollara girebileceğini belirtti. Bu noktada Epic Games ve ücretsiz oyunlar etkisi aslında daha net anlaşılıyor.

Kendi oyun cihazlarını üreten Steam’in konsollara entegre olmayı düşünmesi bile Steam krallığının sarsılıyor olduğunun en büyük göstergelerinden biri olabilir. Peki, Epic Games’in en başından beri sizce amacı bu olabilir mi? İşte bu noktada biraz daha düşünmek gerekiyor.

Sonuç: Bu ücretsiz oyunlar tabii ki 'babasının hayrına' değil​

 
Son düzenleme:
Üst