Başarılı Bir Mobil Uygulama Yapma Şansınız Neredeyse 'Sıfır'

Ortamix

Thread Owner
Yönetici
Katılım
12 May 2021
Mesajlar
157
Büyük sermaye sahiplerinin piyasa hakimiyetleri ve uygulama mağazalarında gerçekleştirilen, sıradan geliştiricilerin aleyhine işleyen bir dizi değişiklikler, başarılı bir uygulama yapma şansınızı sıfıra eşitliyor.

Teknoloji endüstrisi her geçen yıl ciddi anlamda büyümeye işaret eden bir yığın yeni istatistiklerle hercümerç oluyor. 2016 yılında Android ve iOS platformlarında 90 milyar mobil uygulama yüklenerek geliştiricilerin kazanç oranlarını %40 oranında artırmış. Siz de bu gelişmeden hareketle iş ortağınızı karşınıza alıp, muhteşem bir uygulama yapmayı düşündüğünüzü ve bu uygulamanın mevcut pazarın küçük bir bölümünden dahi pay kapsa sizi multimilyoner edeceğini anlatmaya kalksaydınız eğer, kelimenin tam anlamıyla ‘saf’ konumuna düşerdiniz. Multimilyoner olmayı boşverelim, rahat bir hayat yaşamaya ne dersiniz? Hala oldukça safça bir düşünce. Neden mi? Anlatmaya başlayalım.
Uygulama geliştiricilerinin yüzde 60’ı 2015 yılı itibariyle fakirlik sınırının altında kazanç elde ediyorlardı. Aylık gelirleri 500$’dan daha azdı. Daha eski istatistikler ise geliştiricilerin yüzde 80’inin, geliştirdikleri uygulamaları hayata geçirecek kadar dahi para kazanamadıklarını gösteriyor. Fakat işler gelişerek değişiyor. Artık daha fazla para dönüyor piyasada. Bu durumda geliştiriciler de daha çok kazanıyorlardır, değil mi? Aslına bakarsanız şöyle: Apple’ın App Store’unda ve Google’ın Play Store’unda büyük oranda piyasadaki büyük oyuncuların uygulamalarıyla yığılmış durumda. Üstelik piyasaya girişte uygulanan bariyerler görünürde azalıyor olmasına rağmen, mevcut gidişat bu bölünmenin giderek artacağına işaret ediyor.
Gerçek şu ki bu bariyerler bir yerlere doğru kayıyor, ve daha da kötüsü, uygulama piyasasının büyük parçasını kapma kavgası kızıştıkça, artış gösteriyor.
İşte bu noktada bir uygulama geliştiricisi olarak önünüzde bariz, büyük bir engel bulunuyor: uygulamanızın herhangi biri tarafından görülmesi için ödemeniz gereken fahiş sermaye miktarı.
Kate Upton’ın canlandırdığı şu eski ‘Game of War’ reklamları hatırlar mısınız? O oyun yapımcısı ‘Machine Zone’a günlük ortalama 1 milyon dolar kazandırıyordu. İşin sırrı ne peki? Sadece o kampanya 40 milyon dolar gibi müthiş bir fiyata mal olmuştu.
Uygulama mağazası keşfedilebilirliği en düşük seviyelerinde. Bu durum sayısız geliştiricinin ve girişimcinin kafasını karıştırıyor. Wright State Üniversitesi’nden mobil uygulama pazarı araştırmacısı John Dinsmore’un söylediği gibi piyasadaki bir çok yarı zamanlı uygulama geliştiricisi, rekabet için yeterli pazarlama bütçesine sahip değil ama yine de çabalarının takdir olunacağı inancıyla bir şeyler yapmaya devam ediyorlar. Yani, eğer uygulamanız kaliteliyse ve insanların isteyecekleri özelliğe sahipse, doğal ve sağlıklı bir büyümeyi beraberinde getirecek ve bunun neticesinde de tanınmış bir uygulama haline gelecektir şeklindeki beklenti. Ama maalesef kazın ayağı öyle değil. İşin raconu şu: uygulama mağazalarında keşfedilebilirlik üç temel aşamaya bağlı
1. Zirvedeki uygulama tabloları
2. Tavsiye içerik (örneğin: en çok tutulan uygulamalar)
3. Arama
 
Üst